Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
In indonesie zijn er groepen mensen die hun familie te onderhouden met behulp van "op
#1
In maart werd het werk van Beeple verkocht voor 69,3 miljoen dollar in de christie's cryptographic art auction. De NFT werd ook beroemd tijdens de eerste wereldoorlog. Critici geloven dat het niets meer is dan een hype met behulp van blockchain technologie volgen, maar voorstanders geloven dat NFT de financiele en kunstwereld kan veranderen.

Hoewel de stelling dat de NFT een wereldwijde revolutie zou veroorzaken, enigszins overdreven is. Maar het veranderde wel het leven van een aantal zuid-oost-aziaten, waaronder gewone arbeiders die hun handen en tijd hadden verkocht voor hun inkomen, en nieuwkomers in de kunstkring die de NFT gebruikten om extra inkomsten te verdienen.

Gilbert Jalova, een 40 jaar oude filippijnse man, was een van hen. Hij is niet alleen vader van drie kinderen, maar ook echtgenoot van een astmapatient. Daartoe moet Jalova, die een gewoon personeelslid is, vaak klussen doen om zijn inkomen te verhogen. Tot op een dag een vriend introduceerde hem aan een NFT spel.

NFT is bekend om zijn unieke digitale activa te certificeren met behulp van blockchain technologie en kan worden gebruikt voor de handel. In een NFT spel zijn de activa van de speler (zoals personages, voorwerpen) aanwezig in de vorm van een NFT. Spelers kunnen deze NFT's ook aan anderen verkopen in ruil voor andere activa. In het spel, upgrades geven spelers toegang tot de in-game tokens, een proces dat kan worden begrepen als mijnbouw.

Gilbert Jalova bracht ten minste twee uur per dag aan het spel door, groef in het spel een token genaamd "kleine vertigo" en verkocht het vervolgens. Volgens zijn eigen zeggen, zou dit proces hem in staat stellen om $550 per maand te verdienen. Dat levert veel meer op dan in zijn functie en ligt dicht bij het dubbele van het gemiddelde filipijnse salaris ($300). Nu spelen ze het spel met de hele familie. Gilbert Jalova zegt dat dit hun familie enorm heeft geholpen en een bindmiddel is voor familiebanden.

Gabby Dizon ben is een game-ontwikkelaar in de filipijnen, maar nu heeft hij een meer kritische titel: de oprichter van de revenue gaming league. Het is een organisatie die gewone mensen helpt extra geld te verdienen op het NFT gaming platform. Onder druk van werkloosheid en buitensporige inflatie, een groot deel van de mensen aan de onderkant koos voor de renderende NFT games, die zelfs hun weg naar meer inkomen of re-employment. Volgens de statistieken is 80% van het totaal van de spelers gedwongen om in hun levensonderhoud te voorzien. Ironisch genoeg is Gabby Dizon van mening dat dit de reden is waarom NFT in opkomende economieen zoals zuidoost-azie in een hete bui zit.

Ook in andere landen in zuidoost-azie neemt deze tendens toe. Uit cijfers van Digital Entertainment Asset, een singaporese NFT gaming platform, blijkt dat 45% van de 1 miljoen geregistreerde gebruikers zijn afkomstig uit indonesie. Omdat dit bedrijf ontwikkelde game tokens die gemakkelijk kunnen worden ingewisseld voor de wettig geld van het land van de kosten op de uitwisseling van het land, zoals Indodax.

Riky Candra, een 20-jarige student uit de indonesische havenstad pekanbaru, zei dat hij had verdiend bijna $700 op Digital Entertainment Asset in de loop van het jaar. Van dat geld is hij voldoende om de dagelijkse uitgaven op de campus aan te kunnen, en hij zal ook een deel reserveren voor toekomstige besparingen.

Naohito Yoshida, de CEO van Digital Entertainment Asset, zei dat andere spelers meestal gebruik maken van de token inkomsten op het spel om de huur en het netwerk te betalen, of het oplossen van drie maaltijden per dag. Er wordt zelfs beweerd dat hij daarmee een rijstveld kan kopen.

Trung Nguyen, eigenaar van het nft-spel Axie Infinity en oprichter van Sky Mavis, zegt dat NFT een manier is om de schaarse soorten in de natuur te vertegenwoordigen, zodat het goed past bij de spelfiguren en spelactiva.

Toen Beeple wereldwijd in de spotlights kwam te staan bij de verkoop van zijn nft-kunstwerken, waren kunstenaars uit zuidoost-azie niet afwezig. Van rappers in thailand tot straatartiesten in singapore, iedereen lijkt te pakken en verkoopt zijn NFT werk. Een van de bekender is een indonesische balinese kunstenaar genaamd Monez en zijn NFT kunstwerk Ida Bagus Ratu Antoni Putra (waarschijnlijk een afbeelding van een geest of monster uit de lokale legende).

De ETH werd verkocht voor ongeveer $1200 op de markt. Dit gebeurde bijna gelijktijdig met de NFT veiling in Beeple. Terwijl dit is niets in vergelijking met de singaporese investeerder Vignesh Sundaresan gooien $69 miljoen voor de creatie van Beeple, Monez zelf beweert dat de NFT winst op lange termijn kan genereren. Hij stelt dat de waarde van de NFT niet alleen ligt in het waarborgen van de authenticiteit en het unieke karakter van het werk van de kunstenaar, maar ook in het verdienen van een constante stroom van royalty's voor hen door de doorverkoop.

Vignesh Sundaresan presenteert haar investering NFT werk op een computerscherm

"In de echte wereld koopt men alleen schilderijen uit de eerste hand van de schilder, voor een redelijk lage prijs, en dan wisselt men die tegen een dubbele of zelfs meervoudige prijs uit, maar de oorspronkelijke schrijver zelf blijft arm omdat hij slechts de eerste transactie verdient. In de kunstwereld hebben de extreme verstoringen in het patroon van inkomensverdeling het ecosysteem van de industrie aangetast, wat direct heeft geleid tot de ondergang van de makers ", bekent Monez. Zelf had hij via de NFT 10% van zijn eigen werk voor wederverkoop ontvangen.

Maar ondanks de kunstenaars als Monez bleef de NFT een speculatieve markt.

Volgens Naohito Yoshida kan liquiditeit in de NFT markt een potentieel risico zijn. Als de gebruiker NFT alleen voor de collectie koopt, is dat niet meer te doen. Maar als het voor investeringsdoeleinden is, dan kan lagere marktliquiditeit problemen veroorzaken, wat betekent dat makers niet kunnen verkopen NFT zoals ze willen.

Er zijn al aanwijzingen dat de liquiditeit op de markt is uitgeput en dat de NFT zeepbel aan het barsten is. Volgens NFT data-query nonfunble. Com, sommige NFT verkocht op de dag van 3 mei voor $101 miljoen, maar dat aantal daalde snel tot $2 miljoen aan het einde van de maand.

Poltak Hotradero, business manager van de indonesische beurs: "het zal een moeilijke tijd duren voordat de NFT voldoende mainstream erkenning krijgt in de sociale omgeving van azie. Voor de jongere generatie die een native van het internet is, is dat misschien veel eenvoudiger. Maar voor oudere mensen denk ik niet dat ze de NFT kunnen omarmen zoals ze de 'tactiele kunst' waarderen. Het is opmerkelijk dat in azie de oudere generatie het overgrote deel van de koopkracht in handen heeft, wat de waarde van de NFT zal bepalen.

Gilbert Jalova wil niet dat de NFT slechts een lichtflits is in de internetwereld, gezien de bestaansmiddelen van zijn eigen familie. Hij zei dat hij zou blijven verdienen op NFT games, zonder de mogelijkheid uit te sluiten om te stoppen met een full-time baan en het spelen van NFT games.

NFT werk van zuid-afrikaanse kunstenaars - 'TimeKeeper'

Toen we onze blik richtten op zuid-afrika, waar de economische situatie vergelijkbaar is met die van de zuidoost-aziatische landen, werd midden maart van dit jaar de eerste NFT veiling geopend. De NFT is een serie 'TimeKeeper' van de zuid-afrikaanse schilder Norman O 'flynn. De daaropvolgende maand april begon met een golf van NFT hausse in zuid-afrika, met de lokale NFT platform Momint. Eind april verkocht een bekende zuid-afrikaanse rugbyspeler zijn NFT voor r150.000 (ongeveer $11.000) tijdens de Momint test. Bovendien, tijdens de test periode, Momint platform had een NFT omzet van r300.000 ($22.000).

Samengevat, de economie van de relatief achtergebleven landen, vastgelopen, waardoor hun burgers, in een situatie van geld verdienen zonder deuren, werden gedwongen om te kiezen voor de NFT games, en de NFT kunsthandel in verband daarmee begon te ontstaan. Alleen de NFT gameplay is meer aarding, omdat spelers kunnen tokens zonder enige vorm van betrokkenheid, die vergelijkbaar is met de "wattenwasmiddel" gameplay die binnenlandse gebruikers hebben genoten. Maar de duurzaamheid van dit business model is twijfelachtig en de risico's kunnen niet vooraf worden beoordeeld.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)